Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Můj život řídí telefon. Proč?

Nedávno jsme se s přítelkyní domluvili, že si večer pustíme film. Měla to být krásná, romantická a neopakovatelná večerní chvilka. Svíčky hořely, na stole něco k zobání v televizi připravený film, ale jak to dopadlo? 

Moderní technologie jsou natolik rozšířené, že se jim člověk neubrání vůbec nikde. Světu vládnoucí data ovládají náš život natolik, že už si skoro ani nedokážeme představit, jak jsme kdysi bez nich mohli existovat. Naprosto nepředstavitelné pro mne je například ta věc, že do porodnice mohl otec až po několika dnech a nemohl být například u porodu. Vždyť dnes už tohle všechno můžeme přenášet live všem na Facebook nebo Instagram.

Mé první ranní kroky vedou vždy na toaletu (u nás tomu říkáme záchod, ale toaleta zní víc noóbl). Samozřejmě sebou beru telefon. Ikdyž sotva vidím, musím ho tam mít a otvírám zprávy, facebook nebo Instagram. Dokonce už se mi stalo, že jsem nepostřehl, že došel toaletní papír, ale telefon jsem v ruce držel. V ten okamžik mi byl k h… k ničemu. Sem tam občas doma zakopnete o nějaké to zvláštní stvoření, které vedle vás spí a občas vám něco lajkne na FB nebo vám napíše zprávu, co máte koupit cestou z práce.

Čas od času, když si člověk uvědomí, že taky potřebuje cítit, že má vedle sebe někoho živého ke komu se může přitulit, tak se zrodí nápad na hezký večer. Onehdá jsem jeden takový nápad dostal a rozhodl se přítelkyni překvapit krásným, romantickým večerem. Nakoupil jsem vše, co jsem považoval za důležité a hnal se domů, abych stihl připravit večeři a poté k filmu něco malého na zub. Vzhledem k tomu, že v naší kuchyni se moc často nepohybuji tak jsem chtěl, aby výsledek stál za to. S nadšením Ládi Hrušky a Babicovou šikovností jsem se pustil do vaření. V mých očích to byl koncert. Házel jsem pánví, míchal vařečkou, šermoval nožem a čaroval se sporákem. Večeři jsem servíroval s grácií Zdeňka Pohlraicha. Úspěch byl zaručen.

Bohužel ihned po naservírování se o slovo opět přihlásil mobilní telefon. Musel jsem si výtvor vyfotit a pochlubit se ostatním. Vždyť přece ostatní musí vidět mou dokonalost a všechny ženy musí pukat závistí, že mne nemají doma. Po zveřejnění fotky s jídlem jsem telefon odložil a pustil se do jídla. Nechci se chlubit, takže se nebudu rozepisovat o tom, jak moc výborné to bylo, že se mi to povedlo, že jsem byl pochválený, že jsem se cítil jako olympijský vítěz a tak podobně. Ne, tím vás opravdu nebudu zdržovat.  Po jídle jsme se s přítelkyní pohodlně usadili na na naši pohovku a pustili si její oblíbený film. Byla blahem bez sebe. Očíčka jí zářila a její usmívající se obličej signalizoval, že je spokojená. Po celou dobu filmu jsem netrpělivě sledoval ležící telefon na konferenčním stolku a v hlavě odhadoval kolik asi tak budu mít zhlédnutí a laiků u svého příspěvku. Z filmu jsem neměl nic. Má zvědavost byla zničující.

Dalo by se říct, že život bez telefonu a sociálních sítí si mladý člověk už skoro nedokáže ani představit. Pokud se někdo takový najde tak na něj ostatní koukají na exota. Proto jsem se rozhodl jen tak si zkusit být jeden den offline. Není to žádné hrdinství, ale offline jsem byl naposledy někdy ve 13ti letech a od té doby nic. Tak uvidíme, jak to vše dopadne.

Autor: Michal Vlášek | neděle 17.3.2019 23:33 | karma článku: 18,59 | přečteno: 764x
  • Další články autora

Michal Vlášek

Můžeš tu ruličku vyhodit?

Žijeme s přítelkyní ve spokojené domácnosti. Na všem se dokážeme shodnout nebo najít kompromis. Sem tam se ale najde něco, díky čemu máme doma veselo. Tentokrát to byla rulička toaletního papíru.

1.4.2019 v 9:34 | Karma: 25,89 | Přečteno: 1081x | Diskuse| Ostatní

Michal Vlášek

Řidič ten tvrdý chleba má

Kamion. Slovo, při kterém se většině lidem ježí chlupy po celém těle. Všichni je nenávidíme. Překáží nám, zdržují a blokují silnice a dálnice. I přesto všechno se občas najde někdo, kdo si chce tento kolos vyzkoušet řídit.

31.3.2019 v 0:03 | Karma: 19,70 | Přečteno: 622x | Diskuse| Ostatní

Michal Vlášek

Dobrý táta? Ne! Ten nejlepší.

Stal se ze mě otec. Do občanky se to sice nepíše, ale i tak je to důležitý mezník v mém životě.Nastal konec prohýřeným nocím, neplánovaným výletům, dnům prováleným v posteli. Láhevalkoholu jsem vyměnil za láhev Sunaru. O malých dětech jsem přečetl knihu, abych věděl, co měčeká. Bohužel, realita je jiná – horší, avšak příjemná.

10.1.2014 v 9:59 | Karma: 21,09 | Přečteno: 1088x | Diskuse| Ostatní

Michal Vlášek

Úspěšný dárek - kvalitní zážitek.

Na Vánocích je nejhorší vymýšlení dárků. Člověk musí spojit několik faktorů, aby to moc nestálo, aby to bylo využitelný a aby se to líbilo. Dlouhou dobu jsem si lámal hlavu s tím, co své přítelkyni koupit k Vánocům. Nejsem moc zastánce šperků, raději investuju do zážitků. Přijde mi to lepší, než vždy v zimě kupovat řetízek, náušnice nebo třeba pozlacenou korunu. Tentokrát jsem se rozhodl jít na to od lesa. Co by se líbilo mně?

5.9.2013 v 14:51 | Karma: 9,72 | Přečteno: 354x | Diskuse| Ostatní

Michal Vlášek

Dobro se oplácí dobrem – ani náhodou !

Každý den podstupujeme mediální masáž o vraždách, přepadeních a všemožných podvodech. Celé dny neposloucháme nic jiného, než jak někdo někoho podvedl, oloupil nebo přepadl. To, co dříve dělali loupežníci, na které platil pouze Robin Hood, dnes dělá každý. Má tedy vůbec cenu ostatním pomáhat? Existuje ještě vlastně „dobro“?

28.8.2013 v 17:07 | Karma: 17,18 | Přečteno: 654x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1081x
Nechci psát o politice, finanční krizi a tak podobně. Chci psát příběhy opravdu ze života a snad třeba i někoho pobavit.

Seznam rubrik